Alla inlägg under juni 2007

Av soffansso - 29 juni 2007 16:22

Frisyrer frisyrer frisyrer..detta eviga ämne. Var och varannan dag avhandlar jag och min vän N detta ämne. Det ska fixas och trixas, ändras och funderas. Det ska avhandlas om det ska vara kort, långt, lugg eller inte, färgas eller slingas, växa ut och sparas eller kapas lite till.

Ett par veckor nu har det varit lugnt på frisyrfronten, vi har nog båda varit nöjda för en gångs skull. Men så igår, då väckte hon tigern med ett sms - jag ska nog klippa lugg!

Självklart hängde jag på diskussionen som i morse ledde till att jag tom knäppte kort på en snygg frisyr på Carina Berg ur gratistidningen punkt.se för att ge henne lite tips. Stod där på tunnelbanan med mobilen i högsta hugg och knäppte kort på en tidning...de runt omkring mig måste misstänkt psykotiska drag!

Av soffansso - 28 juni 2007 16:21

John McClane är och förblir min hjälte, han är den bakfulla, sletna, skäggstubbiga man som jag väntat på sedan Die Hard - With A Vengeance. Han kom, han kämpade, han sprang barfota genom glasskärvor och han vann! Han är kung i mina ögon....

Så döm av den förvåning när jag idag läste punkt.se:s filmkrönikör som berättade om Die Hard 4.0 som en barnanpassad film. Där McClane inte får säga FUCK, Motherfucker etc...där han skjuter skurkarna men man får inte se blodet flöda. Jag kände besvikelsen!

Ikväll är kvällen då jag ska få se denna efterlängtade film och jag vill lova att jag blir måttligt irriterad om McClane inte vaknar upp med skäggstubb och är galet bakfull och svär över some shit som hänt honom det senaste dygnet. Jag blir galet irriterad om jag inte får se en äkta actionrulle ikväll nu när jag väntat så länge....lite av behållningen får jag dock, oavsett om filmen suger eller inte, för hur manligt sexig är inte den här mannen?!

Av soffansso - 28 juni 2007 16:20

Aftonbladet förvånar...nästan aldrig...idag kan vi läsa om hur vi ska bli av med Beach-ångesten. Att gå i bikini är ju inte det vi längtar efter varje vår/sommar precis men då har Aftonbladet hittat lösningen. Det är skönt vi kan lita på deras super-journalister http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1106461,00.html

Så för att slippa beach-ångesten ska vi alltså undvika olika ”inte- tankar”, det vill säga att låta bli att tänka saker som att ”Nu ska jag inte tänka på hur lite jag gått ner i vikt”, eller ”Nu får jag inte tänka på hur otränad jag är”.

HALLÅÅ!! Jag stod precis i ett provrum på Stadium med 17 olika bikinisar (eller hur man nu böjer det ordet) och inte f-n hjälpte det att repetera att allt detta, om jag nu mot förmodan hade gjort det. Det spelade ingen roll hur jag föreställde mig i vassen och inbillade mig att ingen skulle se mig i bikinin inom ett par dagar. Det hjälpte inte heller att sätta händerna på höfterna och föreställa sig att man kan gå så hela sommaren, denna metod hjälper enbart lite lite lite mot kärlekshandtagens synlighet.

Där står man, nära döden med strålkastaren i taket, perfekt riktad mot den bleka mulliga runda midjan som varje år påminner om att man borde slutat äta underbara karamellkungen för alltid. Man synar varje del av sin kropp under ljuset, vänder och vrider, ser misstänkta celluliter (som tur bara var misstänkta), bristningar som eventuellt kan göra sig synliga och hur "närmare 30" också resulterat i att brösten inte vill vara perky som på en fjortis längre....

Inser att det blir inte bättre! Så köper på mig en bikini och säger till mig själv att idag blir det ingen godis, ingen fet mat och många liter vatten ska drickas för att rensa systemet....

Kanske blir det bättre om jag prövar den hemma i mörkret i badrummet direkt jag kliver upp...för vi vet ju alla att vi är som smalast efter en god natts sömn oavsett vad Aftonbladet säger!

Av soffansso - 28 juni 2007 16:19

Jag, precis som ca 15 000 till personer i det här landet har varit inne och läst Katrins blogg...alltså Schulmans soon to be wife! När jag läste hennes första inlägg tänkte jag att det kunde nog bli lite småkul att läsa vad hon har att säga med tanke på vem hon delar tak med. Det var lite oskyldigt till en början. Men sen...vad hände???

Hon är fan otrevligare i sitt språk än en inbiten lastbilschaffis i södern, hon verkar störig på ett otrevligt sätt och kaxig...mmm...det har hon tagit till en annan nivå. Ok, jag kanske låter som moder teresa nu men jag hade liksom inte förväntat mig det av henne. Vet inte varför...men på nått sätt så motsvarade hon inte förväntningen av en gullig tjej som skulle skriva lite roliga inlägg.

Jag har inget emot lite fan, helevete och skitsnack men tycker mest att det hon skriver är lite väl mycket.

Men som sagt, en blogg är inte till för att stryka alla medhårs, utan att få läsare och åsikter. Å det har hon lyckats med vill jag lova!

Ni som missat den; kika in på http://fuckyourightback.webblogg.se/ så får ni se vad ni tycker...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Känner du som läser min blogg mig?
 Ja
 Nej
 Lite grann

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards