Alla inlägg under januari 2008

Av soffansso - 31 januari 2008 21:09

Måste bara tipsa om Kyss Johannas site. Så mycket snygga smycken till bra priser. Vill ha x antal halsband, armband och lite sugen på den rosa klockan för bara 260 kr. Ska fundera över natten...


 https://kyssjohanna.jetshop.se/ 

Av soffansso - 31 januari 2008 14:47

Tänk på att detta var vår tids underhållning och om jag inte minns fel så var de som också tog mig till Mora Parken för första gången i mitt liv...och om jag inte har fel så har jag aldrig haft roligt på Mora Parken, oavsett tillstånd.

Av soffansso - 31 januari 2008 11:12

Man har svårt att tro att detta bombnedslag är samma person på bilden nedanför...Britney, you need some serious help!!!

Av soffansso - 31 januari 2008 10:51

När man är fast i sängen en hel dag gäller det att spendera den på rätt sätt..med andra ord sova länge och se mycket film. Då sova länge inte gick så gick jag snabbt över till filmtittande. "We own the night" med Joaquin Phoenix och min kille Mark Wahlberg. Den får helt klart fyra toalettringar och ett plus av fem möjliga av mig. Den var mycket bra. Lite action, mer drama och en bra story med mycket bra skådisar. Med ett ganska klassiskt tema om två bröder på varsin sida av lagen som möts i en uppgörelse som......säger inget mer...utan gå och se den om ni kan.


Nu är det dags för en repristitt av "The departed" som enligt mig helt klart toppar listan över 2007 års bästa filmer. Återigen Mark Wahlberg, men också Leo de Caprio som lite förmiddagsgodis för ögonen... det är ju tyvärr det enda godis jag får i mig. Lever vidare på min Loka Äpple varvat med lite Cola Zero på uppmaning av Marianne och ska göra ett tappert försök med en fralla. 

Av soffansso - 31 januari 2008 08:12

Har överlevt gårdagen och natten..men det var knappt. Jag och toaletten har nu utvecklat ett speciellt förhållande och jag besöker den så ofta jag kan....Loka Äpple och en fralla har dock gjort dygnet drägligare...men stannar hemma idag också, vilket är skittråkigt!



Av soffansso - 30 januari 2008 15:22

Inspirerad av Me-and-myself (Nettans) hyllning till Anders Wedin i Moneybrother så var det väl liksom dags för mig att göra en också...dock inte till den vemodiga mannen.


Äktenskap (utan date) och ensam etta: Mark "Marky Mark" Wahlberg

Bubblare: Behövs ingen...


Vad tror jag mig då veta om Mark förutom att han är det sexigaste på jorden:


- känd som Marky Mark och sjöng hitlåten "Good Vibrations" 1990

- Har svenskt och irländskt påbrå (vilket borde innebära att en flytt hit eller många resor till Sverige borde bli självklara)

- Brorsan Donnie var med och bildade NKOTB (som för övrigt ska återförenas)

- Har medverkat men också producerat TV-serien Entourage.

- Har blivit stämd för att ha spöat sin bodyguard. (vilket i min bok ger honom lite pluspoäng för det borde ju inte vara en liten kille som vaktar Marky Mark)


Minuspoäng dock: Han har två små barn och en supersnygg tjej! Men det finns väl internatskolor och för frun...det löser jag!


Saker jag skulle göra för Mr Wahlberg;

- Definitivt släppa mitt kontrollbehov

- Träna mig slaviskt tills jag fått ett matchande 6-pack på magen

- Bli mer av en "hemma-fru-alltid-snäll-och-rar"-typ (enligt undersökning är hans bästa match någon som Meg Ryan så har lite att jobba på där...)

- Bli världens bästa "styvmamma"

- Köpa en garderob med bara snygga underkläder


- Och allt annat han bad mig :)



Av soffansso - 30 januari 2008 15:11

Igår slog jag slag i saken och fixade mn utväxt själv...allt för att spara ca 1000kr och måste säga att resultatet blev mycket bra. Det är inte helt i samma nyans som resten men det är ingen mer svart utväxt och tror ingen skulle lägga märke till det nämnvärt...Så känner mig nöjd med mitt experiment och vet att jag i fortsättningen kan vara blond utan att det ska kosta skjortan...


Idag dessvärre vaknade jag och mådde illa...nej jag är inte på smällen mamma.....tänkte i mitt stilla sinne att detta skulle gå över så tog sats och åkte till jobbet. Men icke då. Väl där blev det värre och efter 15 minuter på jobbet så bar det av hemåt igen. Har spenderat dagen i sängen och på toaletten. Resterande detaljer sparar jag er! Ska satsa på att dricka lite vatten nu och kanske kanske få i mig nått i magen som inget fått sen kl 18 igår kväll. Tycker brutalt synd om mig själv och detta fanns inte med i min planering, för mycket att göra på jobbet. Men det är väl bara att gå tillbaka ner i säng och dra nått över huvudet och vakna upp pigg i morgon. 

Av soffansso - 29 januari 2008 13:32

Det är nog bland det tråkigaste som finns att handla...det är ganska dyrt med smink och det känns rätt meningslöst. Även om det är nått man använder varje dag...men det känns bara trist att lägga pengar på.


Sen har vi det här med underkläder...suck...det är väl definitivt det tråkigaste som finns. Ett par trosor hit, en BH dit och strumpor...nä då lägger jag hellre pengar på det som syns. Till Jens stora förtret..hahah... Men däremot knästrumpor till klänningar och kjolar, det är roligt det. Så idag blev det två par svarta och ett par grå medvita prickar, allt för att lätta upp det tråkiga smink-köpet. Resten kan jag köpa när trosorna gått sönder, resåren är trasig och byglarna i BHn sticker ut i armhålan!


Sen är det dags för nytt försök att slinga håret på egen hand hemma..denna gången har blondering istället för brun färg inhandlats och ett tappert försök ska genomföras i veckan. Testar förståss på en slinga som inte syns först för att undvika samma misstag som http://soffansso.bloggagratis.se/2007/09/06/379943-gul-o-misslyckad/ Jag ger mig inte!




Presentation

Omröstning

Känner du som läser min blogg mig?
 Ja
 Nej
 Lite grann

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards