Alla inlägg under december 2007

Av soffansso - 30 december 2007 23:25

Kikade på nya iMac:en idag, 24 tums glittrande stor och sensationellt snygg som skulle göra sig så perfekt hemma hos oss....det mina vänner, det är kärlek som går att att köpa för pengar!

Av soffansso - 30 december 2007 23:14

Idag blev det ett besök på Barkarby Outlet för att kika efter ett par skor på vägen till IKEA. Det går att efter dagens tur konstatera att människor är som galna när det är rea, de går man ur huse för att slita och dra i varenda plagg/sko som finns och det finns bara skit. Barkarby är ju för det första ett outlet, med andra ord, de säljer skiten som ingen annan affär kan sälja...vilket resulterar i limegröna skidbyxor, plyshtröjor och kurbitzmönstrade skjortor...men ändock är folk som galna för det är rea. Ok, jag är ju inte mycket bättre då jag också var där...men det är en annan femma....jag behövde skor. Desperat! Och vi skulle ju ändå dit för att besöka IKEA...så då slog vi två flugor i en smäll.....


Hittade jag då stövlar....japp, efter många om och men. Efter många sura miner och irriterade rörelser så blev det ett par halvsnygga stövlar för den lilla kronan av 700 kronor...inte världens bästa affär precis. Men med ett stort behov, då mina höll på att rasa i bitar så fick jag ju lov att köpa nya. Men kanske lär  mig att tycka om dem mer :)


Jag är nog en av världens enda tjejer som avskyr att köpa skor!

Av soffansso - 30 december 2007 13:58

Med 14 lediga dagar från jobbet så har det mesta inneburit ett massivt slöande för min del...med ett par undantag under juldagarna. Men sammanfattningsvis kan man konstatera att Undichi är ett väldans närapå perfekt partyställe, julafton hemma utan tomte och småbarn är som en enda lååång dag med familjen (inget ont i det men det är inte samma sak som förr), Mora Parken suger på juldagen...vilket man kanske redan innan kunde konstaterat när det står leg.kontroll/åldergräns födda 87......Pissregn och plusgrader suger i slutet av december, mellandagsrea är inget annat än hysteriskt och ledigheten kan göra vem som helst totalt förslappad.


Men siktar på en spännande nyårsafton som förhoppningsvis bjuder på en snöflinga eller två, några minusgrader, härlig stämning och god mat. Ska bara trolla fram en god idé på efterrätt till 13 personer...¨


Nettan på Undichi den 22 december...övriga bilder från den kvällen passar inte för detta forum. Konstateras kan dock att rumpor i nylonstrumpor är inte snyggt.... :)

Av soffansso - 23 december 2007 22:48

Gårdagens partajj med Nettan och Kattis straffade sig idag när klockan ringde kl 0900 och det var dags för avfärd hem till Dalarna. För med 5 timmars sömn är man inte den piggaste på gatan och inte heller helt nykter. Med svullna ögon och med en lätt fyllehunger som fick mättas på Mc Donalds i Enköping så blev resan lite småtung. Mest för man inte ville annat än att sova. Men det är ju inte så trevligt sällskap för den som kör, så tappert piggade jag och Nettan på oss med kaffe och cola och höll istället låda för Jens i 35 mil. Han var nära att stanna bilen och kliva ur och lämna oss vid ett flertal tillfällen...speciellt när vi närmade oss Mora och allt vi såg uppfattades som såååå fiiiiint som det är i Dalarna. Plösligt började det patriotiska hjärtat banka inom oss och vi var närapå att flytta hem igen...


Väl hemma var det en lätt köldchock att kliva ur bilen. Att lämna Stockholms enda minusgrad för att mötas av Moras närmare 10 var ingen lätt match. Men här var det i alla fall snö...vilket jag längtat efter sen i september.


På självaste uppesittarkvällen dissade vi Bingolotto för pokerkväll, jordnötter och en och annan drink...för de andra. Själv höll jag mig till cola då jag fick en allergisk chock...av vad vet vi inte...men har snorat och kliat ögonen hela kvällen. Och nu, med världens sämsta timing så känner jag mig alldeles febrig. Något som ska botas med en burk panodil och sömn...för det finns inte en sportkeps att juldagsfirandet på Mora parken ska bli lidande för lite baciller. Så dags för kurering, sömn och i morgon...ja då ska det ätas gott och fira julen ordentligt. Å då ska jag vara helt 100% -igt frisk. NATTI! God jul på er alla...

Av soffansso - 22 december 2007 18:25

Jag säger bara det..aldrig mer desperathandling den 22 december i Stockholm. Det är folk högt och lågt. Det är trångt det är galet och det är skitjobbigt. Har varit på stan från kl 10 i morse och fötterna värker och armbågarna är vässade av allt trängande i butikerna...


Så till nästa år kommer jag planera en rymning från Stockholm, och Sverige inför julhandeln.


Men fick tag i det jag skulle...


God jul och gott nytt på er alla! I morgon bär det av till Mora och besök hos familjen.

Av soffansso - 21 december 2007 13:32

Dagens fynd för 200kr...en väska från Friis & Company. Nypris 599kr, mitt pris 200kr. Det kan man väl kalla en god affär!?


Å pappa, jag är ganska ekonomisk..ser du det nu :)

Av soffansso - 21 december 2007 11:54

1. Luncha med Nettan

2. Fördriva lite tid på jobbet fram till fikarasten

3. Gå hem efter fikarasten, ta julledigt och njuta

4. Träffa Nettan på stan igen

5. Gå igenom alla affärer som finns för att hitta juldags/nyårsklänning

6. Mysa hemma hos Charlotta

och fundera skarpt under dagen..fortsatt blond eller bli ljusbrun......för i morgon är det friss-dags kl 10.00

Presentation

Omröstning

Känner du som läser min blogg mig?
 Ja
 Nej
 Lite grann

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards