Alla inlägg under februari 2008

Av soffansso - 29 februari 2008 12:42

Det är något med mina kära vänner på västkusten...de har drabbats av något som Kattis valde att kallade "nuppsjukan"...de ska ha kottar nästan hela högen å det är ju superkul! Utan att nämna några namn är det nu 3 av 8 som ska ha barn i år. Man kan undra om det är något i vattnet där nere?


I så fall vet jag då en sak...nästa flaska mineralvatten ska kontrolleras..är den från någon källa från södra Sverige så blir det Stockholms kranvatten istället :)


Grattis och Puss på Tjejorna med magarna!


Av soffansso - 28 februari 2008 14:48

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/115349


Mitt drömboende!


Å då drömvinsten på Lotto inte tillföll mig i gårdagens dragning så kan någon skänka mig ett par mille till den söta lägenheten...


Av soffansso - 28 februari 2008 10:59

Nu har jag vart med på två minuters filminspelning av BECK filmen..tjohoo..så spännande. Inte så glamoröst som man kan tro precis. De bjuds på limpa och godis mellan varven och allt är i en enda röra. Men kul att se.



Av soffansso - 28 februari 2008 09:26

Idag är det stor filminspelning av BECK- tv-serien i huset där jag jobbar. Å självklart har jag varit där och varit nyfiken. Det är någon scen där de ska vara uppklädda i balkläder så alla ser så tjusiga ut. Det bästa av allt är skylten där det står -LOGE för "Stjärnorna"...hur kul som helst att de skriver stjärnorna så....


Där ska jag för övrigt hänga lite senare hade jag tänkt, som en groupie utanför dörren för att få en skymt av min favvo-kille Persbrandt som dyker upp senare idag. Har också redan fått hoppa in som fotograf åt ett par statister på vägen genom lokalen...jag nästlar mig sakta men säkert in.


Senare idag kanske ni får se ett kort på mig och Persbrandt :)

Av soffansso - 28 februari 2008 08:33

..å man kan undra varför det inte är fredag. Varför är det alltid så att veckan kryper fram när man har roliga saker planerade? Har man inga planer eller nått tråkigt i sikte..ja då springer fan veckan i från en..men inte nu!



Av soffansso - 27 februari 2008 17:25

Trots att Nettan (Me-and-myself) nu befinner sig på svensk mark så finns inget hinder för meningsfulla sms-konversationer istället för att ringa....


Dagens började med diskussion om hårfärgning, kläder inför lördagens öltältsparty i Mora och.....


N: ....hitta inga kläder idag i a f, riktigt trist utbud!

S: Det får bli gamla trasor då :)

N:  Gamla trasor får det bli...varför är det inte lör nuuu, eller i morgon iaf :)

S: Ja det kan man undra. Veckan går för sakta. Är så partysugen..jag och mina finnar :)

N: Def. för sakta! Jag och mitt fett är sugen :)


Vad kan man säga...viktigare saker kan avhandlas på sms men man ska inte föringa lyxproblem som fula kläder, finnigt nylle och fett runt midjan.... 



Av soffansso - 27 februari 2008 11:46

Testa om du är smartare än en Apa....


http://games.lumosity.com/chimp.html

Av soffansso - 27 februari 2008 11:20

Brorsan ska låna vår lägenhet på fredag natt då han och Sara ska ner och shoppa golv till nya huset. Självklart får de låna den, i utbyte mot att de ger katten mat. Diskuterar fram och tillbaka hur överlämning av nyckel ska ske på fredag och var närmaste Bauhaus ligger. Och när vi är på väg att avsluta samtalet säger jag:


S- Inge humpa humpa i vår säng nu inte...

Bror- Vaddå?

S- Nä det blir inget med det, då får ni ta med egna lakan.

Bror- Ha ha..nä

S- Ni får möjligtvis vara på golvet!

Bror- Men er köksö då?

S- Nej den håller inte, den är ranglig!

Bror- Men Sara väger ju inget...


Precis som att jag bara säger nej för lilla Sara skulle väga för mycket, och då han upplyser mig om  att hon väger max 50 kg så ska jag då säga:


 - OK. Kör på det, köksön är eran!


NO WAY! Nä du bror....det blir inget med det!


Presentation

Omröstning

Känner du som läser min blogg mig?
 Ja
 Nej
 Lite grann

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards