Alla inlägg under november 2007

Av soffansso - 30 november 2007 22:03

Det är konstaterat nu, jag är en "sucker" för hesa sångare. Ett smakprov av en underbar röst och het kille....

Av soffansso - 30 november 2007 21:25

Nummer 1. Jag är trött på juryns favorisering och krampaktiga försök att påverka röstningen. Ena veckan kör de över Andreas och "tröst-röster" håller honom kvar och sparkar ut Daniel. Nästa vecka, ikväll, ger de han futtiga "okej" och "bra att du dansa" för att motverka "tröst-röst"-syndromet som visat sig ett par gånger under året. Fortsätt istället att vara ärliga och säg att han inte ska till final, att han inte är tillräckligt mycket artist. Fega inte ur och ändra er i tappra försök att påverka tävlingen. Det lyser igenom!


Nummer 2. Jag är trött på juryns favorisering och krampaktiga försök att påverka röstningen, -så att Amanda blir kvar. De höjer henne till skyarna, de lovordar och ger stående ovationer i hopp om att hon folket ska inse hennes storhet. Om de anser det behövas, som de visar så tydligt, ja då kanske hon inte är den fantastiska idol de vill att hon ska vara. Hon är en cool tjej, med sjysst attityd och kommer/är bli alla fjortistjejer stora dröm. Ok, jag ska ge henne att ikväll, för första gången på hela tävlingen, så gör hon bra ifrån sig. Men desto mer Swartling tittar på henne med rosiga kinder och en 12-årig pojkes blyghet, desto mer äckligt (vilket är ett lite fel ord men hittar inte bättre) blir det. Denna favorisering vinner hon inte på i långa loppet...eller?!


Nummer 3. Marie är en GRYMT duktig sångerska...alla vet det och alla ser det. Marie är rätt Idol år 2007. Stor röst, grym attityd och söt tjej som kan göra succé med rätt låtar.

Av soffansso - 30 november 2007 16:32

Lussebulle har hittat ner i magen på mig..igår faktiskt. Men då ICA jävlas med mig och slänger i äckliga russin så ser den mest ut som en bilkrock...



Av soffansso - 30 november 2007 12:48

Men oftast så går det åt skogen ganska fort. Senast i raden av beslut som jag tagit var att inte äta godis före julafton. Detta skulle då innefatta ingen karamellkung, inga kakor eller fikabröd, och framförallt inga nötter i någon form eller färg. Det skulle bli totalstopp!


Hur länge höll detta...4 dagar! Jag sa till Jens i morse att nu när han är borta ikväll ska jag goffa godis.


Han reaktion var;

- Nej du har lovat att inte äta före jul!

 Mitt svar:

- Äh det var ingen som hörde!


Missa inte omröstningen till höger.... :)



Av soffansso - 30 november 2007 08:48

Glider in på Aftonbladet för slö-surfing och upptäcker till min stora stora lycka att KENT ska ge 30, jag säger 30 extrakonserter efter nyår. Det är nästan för bra för att vara sant. JAG SKA HA EN BILJETT! Om det så resulterar i att jag måste åka till Uddevalla, Skövde, Århus eller Örebro för att se dem så ska detta göras.


Har fortfarande inte kommit över att jag missade deras "vita konsert" för ett par år sedan och inte heller att jag inte lyckades få tag på biljetter till spelningen i mitten av november här i Stockholm...Så detta är min revansch! Hit med en biljett!!!

Av soffansso - 30 november 2007 08:29

Denna ångestframkallande uppgift att köpa julklappar börjar närma sig....varje år samma sak. För det första så tänker jag redan i augusti att jag ska nog försöka få alla att avskaffa julklappar den här julen (egentligen tänker jag det nog redan på juldagen året före). Sen börjar försöken till att få alla att gå med på att sluta med julklappar, vilket vi testat ett par gånger utan framgång. Det är alltid någon/några som prompt ska se till att vi andra ska lida helvetes alla kval i julruschens fullproppade butiker.


Så vad händer..man ger med sig och kommer överens om att begränsa inköpet. På vilket sätt...jo vi ska bara köpa för 100kr/person. Jättebra idé tycker alla. Då behöver man inte lägga hela sin månadslön på klappar. MEN så dyker problemet upp. Att hitta julklappen som just den och den vill ha, för lite tanke vill man ju fortfarande få med i sitt köp, för bara 100 kr. Lycka till säger jag. Med små medel blir uppgiften större. För med julklappar under 100 kr för både barn och vuxna gav förra året en skörd av duschcremer, kaffemuggar, honung på burk, hårborste, choklad, kryddor och örhängen från H&M. Jag säger inte att jag är missnöjd eller kinkig. Det är trots allt tanken som räknas. Men ibland måste man fundera över "means and goals".

Av soffansso - 29 november 2007 15:57

Aftonbladet, denna källa till imponerande artiklar....blondiner gör män dumma, för de uppför sig som stereotypen.


Det förklarar kanske en del korkade saker jag hört i min närhet på senare tid som "ny"-bliven blondin efter en 27 årig karriär som brunett......MEN hör o häpna, jag tror det kan bero på andra saker också....


Männen som sett bilder på blodiner på bild hade presterat sämre på en allmänbildningstest direkt efter. Detta i sig är kanske inte så anmärkningsvärt, desto mer intressant är ju dessa människor som kommer på idéerna till dessa undersökningar. Dessa vill jag träffa! Var finns de?

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article1359538.ab
Av soffansso - 29 november 2007 08:25

När jag igår flyttade över alla min blogginlägg från den gamla bloggen hit så läste jag ett par av mina gamla inlägg och kom på mig själv med att ha gett en del löften.


Bland annat så lovade jag mig själv att sluta feströka...det gick sådär! Med andra ord, det gick en lördag efter mitt löfte. Och den enda anledning att det då fungerade var egentligen att jag inte kände någon annan som rökte på den festen och när Jens inte längre vill dela en pinne med mig så blev det svårare att slita sig ut. Sen också av det uppenbara skälet att jag inbillade mig att jag inte skulle röka så jag hade inga cigg med mig...dumt beslut! Så med Nettans röst i bakhuvudet som säger att vi "röker ju ändå så lite", så tänker jag fortsätta på min inslagna bana. Med andra ord, inte ens försöka sluta feströka!


Jag lovade också mig själv att tappa 4 kg på en och en halv månad...ja, utan några större utsvävningar kan man ju med lätthet konstatera att det gick åt pipan!


Presentation

Omröstning

Känner du som läser min blogg mig?
 Ja
 Nej
 Lite grann

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards