Alla inlägg under april 2008

Av soffansso - 30 april 2008 16:39

Under ungdomens glansdagar så var Valborg en av de största högtiderna man kunde fira. För det firades inte bara med majbrasa, fyrverkeri och familjen. Det var bara början på festen. Hela veckan inför detta var en enda lååång planering av höjdpunkten Valborg. Å alla visste var de skulle sluta på kvällen. På Åmåsäng förståss!


Denna badstrand som åtminstone en kväll om året förvandlades till ett fylleslag utan dess like. Det var en liten brasa där man kunde värma blöta fötter, iskalla fingrar som hållit i vinterkall (ja för i Mora snöade det ofta på valborg) öl. Det var kolsvart efter kl 1800 och man kunde endast genom skrik och gap leta sig fram till kompisarna som rulltade omkring på badplatsen. Man packade på sig tröjor som en packåsna, allt för att inte behöva ta på sig jackan. För när det väl gick att vara ute utan jacka var det vår och då var det också Valborg. Och det var även om snön lagt sig på marken ett par timmar innan. Jag minns cyklar, tovar att snubbla på, tappade skor, dyblöta skor, hångel i buskarna, iskalla fingrar, hesa röster, rök, folköl och pet-flaskor med suspekt innehåll. Det är nästan så jag hade velat åka hem i dag bara för att göra ett besök på Åmåsäng igen...



Av soffansso - 30 april 2008 16:28

Att gå nerför Sveavägen med ett Guitar Hero (tv-spel) i handen är lite som en magnet för alla småkillar i 12-16 års åldern. De gapar, pekar och kommenterar bakom ryggen på en och en del mindre smidiga mitt framför en - Faann va cooolt och fett ballt!!


När jag väl klev på tunnelbanan var den packad med glada studenter med fula mössor som sjöng och skråla för mösspåtagningen var över. Inte tänkte jag så mycket på att en del viska och smussla framför mig, trodde fortfarande att det var Guitar Hero som var samtalsämnet. Den är ju inte så smidig den förpackningen. Ett stort paket med en leksaksgitarr.


Inte heller reagerade jag speciellt mycket när småfolket som mötte mig i dörren på väg av inte höjde ögonen högre än min bröstnivå. Inte förens jag ser mig själv i fönstret på portdörrens glas. Mittersta knappen på min skjorta var öppen och där såg man en vit BH med en rosett kika fram. Skjortan hade dessutom glidit isär lite vilket gjorde att det inte gick att undgå.


Bjuder på den!!! Så under en månad har Liz lyckats med bedriften att visa rumpan längs strandvägen och jag visat bh:n på Sveavägen (misstänker att den redan där kikade fram)...bra jobbat! 

Av soffansso - 30 april 2008 10:22

Idag fyller världens bästa Maria år. Stort stort grattis till dig och ha en underbar födelsedag. Kanske hade det passat bra med en bamsefest dagen till ära men det får du allt vänta med ett par månader/år till :)


Ha det bäst!


Av soffansso - 30 april 2008 10:20

Då jag magiskt lyckats få fler än dubbla antalet läsare på min blogg bara under senaste månaden vore det kul att se hur många det är som egentligen känner mig. Så jag skapade en liten omröstning här till höger...



Av soffansso - 29 april 2008 18:16

Såg precis på Facebook att Ben & Jerry delat ut gratis glass i stan idag...och detta har vi missat!! Det är oacceptabelt...

Av soffansso - 29 april 2008 18:10

Det finns få låtar som kan göra en så sommar-party-sugen som den här!!!



Av soffansso - 29 april 2008 17:42

Första timmarna på jobbet avklarat..verkar SÅÅÅÅ sjukt bra och vill bara sätta igång på studs. Men först ska jag njuta av ledighet för sen kommer den bli väldigt avlägsen ett tag. Misstänker att arbetsbelastningen kommer öka drastiskt mot mitt förra jobb...vilket ska bli både jobbigt, härligt, intressant och spännande!!!



Av soffansso - 29 april 2008 10:31

Idag är det första dagen på jobbet...ja eller egentligen inte, ska hoppa in ett par timmar för att få lite koll på saker inför måndag...men det känns ändå nervöst. 


Lite pirrigt i magen! Å vad ska man ta på sig...ett av alla lyxproblem man får en sån här dag... 

Presentation

Omröstning

Känner du som läser min blogg mig?
 Ja
 Nej
 Lite grann

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards