Alla inlägg under september 2007

Av soffansso - 30 september 2007 00:00

Grabbarna!

Jenny,Kristian, Milou, Sukeina och Dan
Det blev en seg och trött dag idag...vilket då självklart innefattar den ultimata tallriksmodellen med nyttiga kolhydrater i form av pommes, proteinkälla från kebabköttet och ett vettigt intag av fett i form av en blandning mellan kebabsås, jordnötter toppat med rätt mängd av glukos i form av gelehjärtan, after eight och pepsi. Ska dock tilläggas att det var utan riktigt socker..för sånt kan man ju bli fet av så valde en Pepsi Max med de rätta doserna av hälsovådligt sukralos. Detta toppas sedan med ett par Mini Baby Bell-ostar till mellanmål och en kort promenad för motionens skull, den ska man inte fuska med bara för man är trött, så gick till Sofies grill och tillbaka. En sträcka på cirka 700 steg...det får räcka för en dag tycker jag!

Men det blev också en riktigt lyckad fest igår så det var värt allt goffande, slöande och det lite förväxta huvudet idag. Vi blev en glad samling på ca 25 personer varav någon gick hem med mina skor..vilket säger det mesta om den personens sinnesstämning :) Så har någon ett par svarta spetsiga skor utan klack i storlek 39 som inte passar in i skohyllan hemma, vänligen lämna tillbaka dem så jag slipper gå barfota till jobbet! Det som är konstigt dock är Idas skor är kvar här men hon har inte mina hemma hos sig. Hur går det ihop? Gick Ida hem barfota i natt eller tog hon någon annans skor som i sin tur tog mina?

Tack också för alla fina presenter!

Ida a.k.a Marie Lindeberg
Jag o Tommy!
Joar och Anna!
Festens yngste deltagare- Max och Hanna

Av soffansso - 28 september 2007 00:00

...i dag är det fredag, en em fylld av fixa och dona. Det ska handlas snacks, snittar, gottis och annat till morgondagens partajj. Det ska städas och plockas, det ska planeras och det ska fejjas. O i morgon kommer allt bara bli en enda lång väntan...

Jag älskar fester! Jag älskar att bjussa folk på kalas med roliga människor och jag blir som ett litet barn. Jag blir som på julafton när man var liten och satt på en stol och tittade ut genom fönstret för att se när tomten kom. Det är som när jag springer runt som en yr höna på eftermiddagen och kikar i fönstret efter första gästen, samtidigt som jag städar det sista, plockar fram snackset och knäpper ett traditionsenligt första kort. Jag har börjat med någon konstig grej, att alltid knäppa ett före-festen kort fast det inte är någon människa på plats. Det är som min mamma som alltid knäpper kort på maten hon ska äta när hon går på restaurang. Gissar att den genen hamnade hos mig fast något modifierad.

Men sen ser jag de första gästerna...som alltid i vårt gäng är något efter utsatt tid...och spänningen släpper och det är FEST! Tjohoo..det ska bli så kul

Av soffansso - 27 september 2007 00:00

Nu börjar det...grottandet och letandet efter skvaller om olycklig kärlek, missbruk, kriminella handlingar, otrohetsaffärer, sexuell läggning och allt där emellan. Vad kan vi gräva fram om de senaste i raden av Idol-"kändisar"?!

Aftonbladet har redan gjort sitt första scoop!
Knut är nykter alkoholist....men nu är han på väg tillbaka med Idol tävlingens hjälp.

Vad kommer sen...

Ska vi gissa vem/vilka som är årets "cissi"/homosexuell av årets deltagare, för av någon outrgrundlig anledning brukar detta alltid toppa listan som mycket intressant hos Aftonbladet under Idol-höstarna. Precis som det spelar någon som helst roll...gissa istället vem som är heterosexuell..Det är ungefär lika intressant! Sen kommer också frågan vem som blir årets "Snygg-erik"? Jag gissar på Mattias!

Det viktigaste är ju vem som sjunger bäst och ger något till publiken, eller har jag fel?! Min röst delas än så länge av Marie, Daniel och Christoffer...

Av soffansso - 26 september 2007 00:00


Jag är övertygad om att han sitter där och skrattar åt mig, att han ler stort när han ser mig gå in i affären. Hur han följer varje steg och brister ut i ett HAHAHHA när han ser att jag ser skylten. Skylten där det står: LÖSGODIS 3.99kr/hg
Den lyser och jag kan inte släppa blicken. Jag är fast, det är som en drog, det är som någon drar mig mot hyllan. Det är som att någon (måste ju skylla på nått) sätter skeden i handen på mig och börjar plocka lösgodis.

Karamellkungen vann över mig igen! Jag kunde inte motstå frestelsen....

Gud straffar mig, jag vet det!

Av soffansso - 25 september 2007 00:00

Har suttit och grinat illa, klagat över arbetsbelastningen efter igår och kämpat mig igenom det. Nu är MIN del av arbetet klart och nu har jag lämpat över resten på syrran. Det lönar sig ibland att ha en arbetslös lillasyster :) Nu kan hon hjälpa mig, samtidigt få lite inkomst och jobba lite ett par dagar. Det är en strålande lösning!

Av soffansso - 25 september 2007 00:00

Den 25 varje månad brinner det i min ficka...min plånbok glöder och ett besök i affärerna istället för lunch prioriteras.

Å idag fyndade jag tom...en väska (vilket jag var i stort behov av) för bara 200kr. Nypriset var 600kr..så man kan säga att jag tjänade 400kr idag!

Duktig tjej!

Av soffansso - 24 september 2007 00:00

Man kan alltid lita på att E-type slänger med sitt långa lockiga hår, att han ler med ett stort hästliknande flin och hoppar runt som en duracellkaning på amfetamin och smäller smällare på scen bredvid sin lilla danshoppa Dee. Och man kan ALLTID lita på att hans musik är av hederlig gammal euro-pop-stil med medryckande refränger och musik som det alltid går att dansa till...

Så missa inte han senaste i raden av discodängor: Eurofighter....

Av soffansso - 24 september 2007 00:00

Med tusen saker att göra på jobbet så gäller det att vara tidseffektiv.

Det innebär i praktiken:
Inte facebooka
Inte msna
Inte surfa
Inte blogga
Inte läsa andras bloggar
Inte lyssna på musik
Inte vara med på projektledarmötet
Inte prata med kollegor
Inte skicka privata mail
Inte gå på toaletten
Inte fika
Inte gå och hämta frukt
Inte dricka vatten
Inte luncha förens det är absolut nödvändigt (jag höll ut till 14.15 och tog 10 minuter)
Inte prata i telefon
Inte ställa sig upp eller byta ställning i stolen


Vilket resulterar i:
Hungrig
Trött
Småkinkig
Kissnödig
Sugen på godis
Sugen på att facebooka
Sugen på att msna
Torr i munnen
Ont i nacken
Ont i huvudet
Stressad


Nu fick jag precis lov att resa på mig för en inbokad tid hos massören på jobbet, och att säga att det var välbehövligt är ingen överdrift. Så innan jag sätter igång med tokjobbet igen så tar jag två min för att blogga :)

Nu är det bara att köra igen!

Presentation

Omröstning

Känner du som läser min blogg mig?
 Ja
 Nej
 Lite grann

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards