Alla inlägg den 19 mars 2008

Av soffansso - 19 mars 2008 22:38

Det e onsdag...o jag ska inte jobba förens på tisdag! Fatta...fem sköna lediga dagar. Å dessutom kommer Nettan på måndag. Glad påsk på er!

Av soffansso - 19 mars 2008 10:52

Grattis till Lillebror som nu inte bara fått laglig rätt att köpa folköl och gå på Wasastugan, han får dessutom köra bil utan övningskörningsskylt på de stora vägarna. Så nu är det bäst Moras alla bilister passar sig, för folkrace-föraren har blivit utsläppt på vägarna....å jag har fått en till chaufför när jag är hemma :)


Så nu är jag officiellt den enda i familjen utan körkort! Det e starkt :)

Av soffansso - 19 mars 2008 09:59

Lika bra att hosta fram det nu...jag har varit på en anställningsintervju i fredags och ska på den andra idag..om bara ett par timmar. Jag är nervös som få, vilket är rätt konstigt med tanke på att jag idag sitter på en fast anställning på ett jobb jag trivs mycket mycket bra med på alla sätt. Så jag är inte desperat efter nytt jobb. Anledningen till att jag är nervös är inför frågan om referenser. Detta kommer innebära att jag måste säga till min chef att jag sökt annat jobb. Vilket kanske inte vore så konstigt om jag hade jobbat här i fem år och det var naturligt att gå vidare. Nu är det ju så att jag bara varit här i som projektanställd i 1 år och 3 månader och fick för en månad sen veta att jag fick fast tjänst. Jag blev galet glad och kände mig superlycklig! Men sen går jag och en månad senare vill ha referenser till ett nytt jobb. Känns inte helt normalt, vilket också gör mig galet nervös. För sen, om jag inte får jobbet, så har jag på nått sätt visat att jag är intresserad av andra jobb vilket inte kommer kännas helt ok och kanske gör en lite konstig stämning mellan mig och min chef.


Det här är ett dilemma! Varför har jag då sökt jobbet....svaret är enkelt! Det är precis detta jag vill göra, det är precis ett jobb som jag tror jag kommer kunna utvecklas inom och göra otroligt bra. Det är spännande, intressant och har mycket bra utvecklingsmöjligheter..vilket mitt jobb idag INTE har. Det är egentligen den största orsaken till att jag söker mig vidare. Det är dessutom inom min bransch..marknadsföring/kommunikation... Där jag är idag kommer jag alltid ha samma tjänst och har ingen möjlighet att gå vidare/klättra. Jag har flera olika uppgifter men det bottnar alltid i att jag alltid kommer ha samma tjänst med någon enstaka procent av ditten och datten. Visst, jag kan ju jobba här i x antal år, samla på mig erfarenheter och kontakter och sen gå vidare och söka annat...men varför vänta när drömjobbet står och väntar på  mig (förhoppningsvis).


Min plan är att inget säga till min chef förens de, om de idag, ber mig om referenser. Då kommer jag kontakta henne efter intervjun och berätta vad som är på gång....mest hoppas jag på att de inte vill ha referenser nu :)


NERVÖS!!!

Av soffansso - 19 mars 2008 08:45

Bert Karlsson ska få ett eget program på TV4 där han ska lära barn att äta rätt....är det ett skämt? Gubben är ju rund som en basketboll, slabbar i sig semlor som det vore sista dagen på jorden och ser inte ut att orka springa mer än 25 meter innan han tappar andan.....

Presentation

Omröstning

Känner du som läser min blogg mig?
 Ja
 Nej
 Lite grann

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards